Oktet
Wokalny
Simultaneo

Zespół Wokalny Simultaneo to grupa, której centrum zainteresowań stanowi muzyka dawna – zwłaszcza dzieła powstałe w epokach renesansu i baroku – oraz kompozycje współczesne.

Nowe oblicza tradycji
Nowe oblicza tradycji – polskie fidele kolanowe i oktet wokalny w muzyce współczesnej
Nowe oblicza tradycji to zainicjowany przez Karola Kisiela muzyczny eksperyment, którego celem jest ukazanie suki biłgorajskiej i fideli płockiej – tradycyjnych polskich instrumentów ludowych z rodziny fideli kolanowych – w nieznanej dotąd odsłonie: otoczone współczesnym środowiskiem dźwiękowym, wykreowanym przez zaproszonych do współpracy kompozytorów z Polski, Serbii, Łotwy i Estonii. Dzięki ich niezwykle twórczemu zaangażowaniu mamy możliwość przekonania się, jak wiele tajemnic skrywają jeszcze przed nami te wspaniałe instrumenty.
Intensywna działalność koncertowa i pedagogiczna Marii Pomianowskiej – solistki projektu – sprawiła, że suka biłgorajska i fidel płocka stały się obecne w salach koncertowych w Polsce i na całym świecie, a młodzi adepci sztuki gry na fidelach kolanowych mogą rozwijać się na studiach w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Teraz, dzięki współpracy z Anną Rocławską-Musiałczyk, Aleksandrą Vrebalov, Uģisem Prauliņšem i Heleną Tulve odkrywamy nowe walory brzmieniowe i techniczne tych instrumentów w towarzystwie oktetu wokalnego.
Nowe oblicza tradycji gościły już między innymi na 67. Warszawskiej Jesieni (koncert inauguracyjny w Filharmonii Narodowej), w Studio S1 Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, Centrum św. Jana w Gdańsku, Centrum Arvo Pärta w Laulasmaa (Estonia), na Festiwalu NOMUS w Nowym Sadzie (Serbia) czy na Festiwalu Sönghátíð í Hafnarborg w Hafnarfjörður (Islandia).
Projekt doczekał się również nagrania płytowego, które ukazało się nakładem Agencji Muzycznej Polskiego Radia i Fundacji Polihymnia. Płytę można kupić w sklepie Polskiego Radia: