Oktet
Wokalny
Simultaneo

Zespół Wokalny Simultaneo to grupa, której centrum zainteresowań stanowi muzyka dawna – zwłaszcza dzieła powstałe w epokach renesansu i baroku – oraz kompozycje współczesne.

Nowe oblicza tradycji

Nowe oblicza tradycji – polskie fidele kolanowe i oktet wokalny w muzyce współczesnej

Nowe oblicza tradycji to zainicjowany przez Karola Kisiela muzyczny eksperyment, którego celem jest ukazanie suki biłgorajskiej i fideli płockiej – tradycyjnych polskich instrumentów ludowych z rodziny fideli kolanowych – w nieznanej dotąd odsłonie: otoczone współczesnym środowiskiem dźwiękowym, wykreowanym przez zaproszonych do współpracy kompozytorów z Polski, Serbii, Łotwy i Estonii. Dzięki ich niezwykle twórczemu zaangażowaniu mamy możliwość przekonania się, jak wiele tajemnic skrywają jeszcze przed nami te wspaniałe instrumenty.

Intensywna działalność koncertowa i pedagogiczna Marii Pomianowskiej – solistki projektu – sprawiła, że suka biłgorajska i fidel płocka stały się obecne w salach koncertowych w Polsce i na całym świecie, a młodzi adepci sztuki gry na fidelach kolanowych mogą rozwijać się na studiach w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Teraz, dzięki współpracy z Anną Rocławską-Musiałczyk, Aleksandrą Vrebalov, Uģisem Prauliņšem i Heleną Tulve odkrywamy nowe walory brzmieniowe i techniczne tych instrumentów w towarzystwie oktetu wokalnego.

Nowe oblicza tradycji gościły już między innymi na 67. Warszawskiej Jesieni (koncert inauguracyjny w Filharmonii Narodowej), w Studio S1 Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, Centrum św. Jana w Gdańsku, Centrum Arvo Pärta w Laulasmaa (Estonia), na Festiwalu NOMUS w Nowym Sadzie (Serbia) czy na Festiwalu Sönghátíð í Hafnarborg w Hafnarfjörður (Islandia).

Projekt doczekał się również nagrania płytowego, które ukazało się nakładem Agencji Muzycznej Polskiego Radia i Fundacji Polihymnia. Płytę można kupić w sklepie Polskiego Radia:

Jóhann Jóhannsson: Drone Mass na kwartet smyczkowy i oktet wokalny Wyrafinowany i hipnotyzujący utwór Jóhanna Jóhannssona na kwartet smyczkowy, oktet wokalny i elektronikę. Obfitująca w drony – długie dźwięki przypominające…
Tõnu Kõrvits: Baltic Elegies na fagot i chór mieszany Baltic Elegies to utwór estońskiego kompozytora Tõnu Kõrvitsa, napisany w 2010 roku. Ta wyjątkowo nastrojowa kompozycja przeznaczona jest na chór mieszany i…
Fascynujące połączenie renesansowej polifonii i romantycznej ekspresji w przepięknych utworach, których autorem jest kompozytor samouk, Robert Lucas Pearsall. Niektóre dzieła Anglika, takie jak wspaniałe Lay a garland czy kolęda In…
Clement Janequin, Claudin de Sermisy, Pierre Passereau, Pierre Certon oraz Claude Debussy (Trois Chansons), Paul Hindemith (Six Chansons), Francis Poulenc (Sept Chansons) czy Maurice Ravel (Trois Chansons) Czasami w naszych…